Вівторок
17.10.2017
11:34
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт вчителя історії Голуб Катерини Олександрівни
Головна Реєстрація Вхід
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2014 » Грудень » 2 » Всеукраїнський тиждень права
16:52
Всеукраїнський тиждень права

До уваги членів РМО вчителів суспільних дисциплін!

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року № 815-р «Про затвердження плану заходів з проведення у 2014 році Всеукраїнського тижня права» та відповідно до Указу Президента України від 08 грудня 2008 року № 1149/ 2008  «Про Всеукраїнський тиждень права» Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради рекомендує розробити плани заходів для організації у період із 08 по 12 грудня цього року Всеукраїнського тижня права.

Враховуючи, що 10 грудня – День прав людини – міжнародне свято, яке відзначається за пропозицією Генеральної асамблеї ООН, знаменуючи річницю ухвалення Асамблеєю Загальної декларації прав людини в 1948 році – ЧОІПОПП пропонує у цей день провести уроки прав людини під загальною темою «Права людини у сучасному світі».

Окрім цього бажано включити до своїх планів і провести  протягом тижня      08 – 12 грудня 2014 року тематичні заходи навчально-інформаційного, освітньо-просвітницького та виховного характеру:

  • години спілкування, виховні години, на яких провести обговорення таких законодавчих актів як «Загальна декларація прав людини» (1948), «Європейська конвенція про захист прав людини і основоположних свобод» (1950), «Міжнародний пакт про громадянські та політичні права» (1966), «Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права» (1966), «Конвенція про права дитини» (1989) та інші;
  • бесіди на правову тематику «Правова свобода в Україні», «Україна єдина: долаючи стереотипи»;
  • диспути «Чому право на свободу слова є важливим?», «Європейський суд з прав людини: хто має право на захист», «Захисти своє право: скажи «Ні!» корупції»;
  • учнівські конференції «Діти за розбудову демократії», «Немає прав без обов’язків, а обов’язків без прав», «Право – гарантується кожному»;
  • конкурс дитячого малюнку, плакату «Я маю право знати свої права», «Моє право непорушне» та ін.

У бібліотеках загальноосвітніх навчальних закладів пропонується організувати книжкові виставки, презентації видань про права людини та дитини, ознайомлення з матеріалами, представленими на них, оформлення в навчально-виховних і культурно-освітніх закладах тематичних стендів із правоосвітньої та правовиховної роботи.

Запровадити перегляд кінофільмів на правову тематику.

            Форми і методи виховних заходів можуть бути різноманітними, варто обирати їх відповідно до вікових особливостей вихованців, рівня громадянської сформованості учнівського колективу.

 

Дидактичні матеріали

для проведення Всеукраїнського тижня права у загальноосвітніх навчальних закладах Черкаської області у 2014 році

 

Урок: Чому важливі права людини?

 

Навчальні цілі:

Учні будуть здатні розглянути:

  • проблеми, що постають перед людьми, які мають різні цінності та життєві шляхи й намагаються жити разом;
  • причини, чому інструменти міжнародних прав людини були визначені саме тоді, коли люди та суспільства стали уразливими.

Завдання для учнів:

  • залучаються до критичного аналізу та аналіз пріоритетів у поданих ситуаціях;
  • дискутують у формі рольової гри між опозиційними сторонами;
  • розробляють ключові принципи, що базуються на рольовій грі, та порівнюють з подібними матеріалами з даного курсу;
  • порівнюють сценарій з реальними прикладами порушення прав людини в їх країні;
  • розробляють презентації для інших учнів за вибраними елементами

 

Хід уроку:

Інформаційна скринька

Європейська Конвенція Прав Людини була введена, щоб захистити права людей, основними з яких є право на життя, свободи релігії та правосуддя, що порушувалися. Всі уряди країн-членів Ради Європи погодились дотримуватися положень Конвенції для поваги всіх громадян. Кожна країна повинна звітувати міжнародній спільноті з приводу ситуації зі статусу прав людини в їх країні.

Громадяни можуть скаржитись до Європейського Суду з Прав Людини, якщо вони вважають, що в їх країні порушені права людини. Таке трапляється дуже часто.

Європейська Конвенція Прав Людини була створена на Універсальній Декларації з Прав Людини, що була введена після геноциду Другої світової війни.

Учитель пропонує працювати з «Рольовими картками» (роздаткові матеріали для учнів 1, 2). Він знайомить їх із сценарієм та залучає дві групи учнів до роботи. Перш за все вчитель описує острів. Це можна зробити за допомогою мапи, зображеної на дошці. Далі він описує мешканців острова, які проживають на острові впродовж поколінь.

Далі вчитель повідомляє клас, що на острів прибула група людей та хоче там поселитися. Ці люди відрізняються від мешканців острова. Вчитель описує мешканців острова та спосіб їх життя й об’єднує учнів у дві групи. Одна  група виконує роль мешканців острова, інша – поселенців.

Є два способи проведення дискусії за цими питаннями (див. нижче метод 1 та метод 2; для уроку, що організований у формі рольової гри, використовуйте метод 1. Для уроків, організованих у більш формальних видах роботи, використовуйте метод 2).

Метод 1: рольова гра

Учні працюють у парах. Один з учнів бере на себе роль мешканця острова, інший – поселенця. Їм потрібно розглянути ситуації, що наведені в картках, з точки зору їх власних груп. Учні мають провести переговори з іншим населенням (беручи до уваги те, що мова не є бар’єром). Вони повинні погодитися за такими питаннями:

a) Які проблеми є найбільш серйозними для їх народів?

б) Про що вони хочуть домовитися в переговорах?

Далі вчитель просить пари острів’ян та пари поселенців сісти разом. Повинна відбутися зустріч двох народів для прийняття рішення за наведеними пунктами та визначення стратегії на майбутнє.

Потрібно нагадати обом групам перед початком дискусії, що острів’яни не будуть повністю задоволені до тих пір, поки поселенці не залишать острів, оскільки їх спосіб життя може бути порушений. З іншого боку, поселенцям сподобались ці нові місця і вони готові застосувати силу для того, щоб залишитися тут.

Попросіть кожну групу з чотирьох учнів перш за все домовитися з найбільш серйозної проблеми, що стоїть перед групами, та вирішувати інші проблеми в міру серйозності та важливості в рамках відведеного часу.

Метод 2: керована дискусія

Ця вправа краще виконується при використанні рольової гри, однак також може добре виконуватися й тими учнями, хто не задіяний у рольовій грі. Половина класу спостерігає за ситуацією з точки зору острів’ян, друга половина – з точки зору поселенців. Кожна ситуація розглядається з двох точок зору.

Працюючи в парах, учні вирішують, які проблеми є найбільш серйозними, та намагаються знайти розв’язання з власної точки зору. Нагадайте учням про існування так званих «ідеальних» та «чесних» шляхів розв’язання кожної проблеми, але дійсність (та історія) свідчить, що одна сторона, можливо, знайде більше варіантів рішень, завдяки незбалансованості їх влади та повноважень у даній ситуації.

Учитель веде дискусію стосовно кожної ситуації, беручи до уваги саме проблему та спонукаючи групи учнів висловлювати опозиційні точки зору. Вчитель пробує бути посередником у досягненні згоди між двома групами. Обговорення може бути проведене від імені кожної групи (сторони) класу на весь загал. Варіація даного методу полягає в тому, що пари обговорюють кожну ситуацію, виконуючи ролі від імені поселенців та острів’ян.

Узагальнення:

Опитайте учнів після обговорення за такими пунктами:

  • Переговори були легкими чи важкими? Чому?
  • Яка група провела переговори краще? Чому? Чи мала одна група більше моральних переваг, ніж інша?
  • Чи були схожими перспективи перебування обох груп на острові?
  • Чи можна попередити домінування однієї групи над іншою?

 

Складіть список правил або принципів, які могли б допомогти обом групам мирно співіснувати на острові. Порівняйте цей список з ключовими елементами прав людини (прогляньте роздаткові матеріали для учнів 3). Яка з цих статей може допомагати зберегти острів'янам, що втрачають свою землю, їх устрій життя та їх основні права людини?

Учитель наголошує, що подібна ситуація відбувалась багато разів в історії людства. Наприклад, під час колонізації Австралії британцями та Південної Америки європейцями. В ті часи не було жодного законодавства стосовно прав людини, навпаки мали місце численні порушення прав народів – корінних жителів. Сьогодні також подібні ситуації все ще мають місце, наприклад, коли південноамериканські племена виселяються зі своїх земель, де проводяться роботи з видобутку корисних копалин.

У сучасному світі на прикладах острів’ян та поселенців можна вирішувати багато нагальних проблем, у тому числі і попередження агресії, нерозуміння, нетолерантності, ксенофобії тощо.

 

Роздаткові матеріали для учнів

Матеріал 1.

Острів’яни та поселенці

(рольові картки)

Група 1: острів’яни

Ви – група острівних жителів. Ваш народ живе на острові впродовж тисячоліть. Ваші предки поховані у священних місцях цих гір і ви вірите, що їх душі досі тут.

Ви ведете дуже простий спосіб життя. Жінки займаються дітьми, поки чоловіки полюють на звірів на острові та знаходять їжу. Ваш народ переконаний, що важливо берегти природу та передавати її неушкодженою наступним поколінням. Ваша зброя – списи, стріли та пастки на звірів.

Ваша релігія заснована на поклонінні природі, а ваша культура заснована на важливості громади. Коли закінчується продовольство, люди вашого народу працюють одне для одного. Коли ви маєте багато продовольства, ваш народ збирається разом, співає, танцює та розповідає різні історії. У вашого народу немає ніякої потреби для того, щоб навчатися грамотності. У вас діє п’ять законів. Вождь племені може видати новий закон, якщо в цьому є потреба. Він може також залагодити суперечки між членами вашого суспільства.

Група 2: поселенці

Ви походите з групи народу, який подорожував морем з Європи, сподіваючись знайти нові шляхи життя для вас та ваших родин. Ви хотіли знайти нову землю, яка відкриє нову частину світу для вас. Ви сподіваєтесь поселитися тут та звести будинки й ферми і стати багатими. Ви взяли з собою ваші знаряддя, щоб обробляти землю, а також вогнепальну зброю для полювання.

Ваша культура заснована на освіті й важкій праці. Кожен із з вас намагається стати багатим та забезпеченим. Ви не сповідуєте жодної єдиної релігії, але вважаєте, що люди повинні мати право жити за їх власною вірою.

Ви хочете вирішити проблеми демократично у вашому новому суспільстві. Ви залишили те суспільство, де існувала влада елітарної групи і де існували великі нерівності між багатими та бідними. Ви хочете побудувати таке суспільство, де кожен з вас має рівні шанси на успіх.

 

Розгляньте наступні ситуації та вирішіть у ваших групах, що потрібно зробити в кожній з них

 Матеріал 2.

Острів’яни

Поселенці

 

Нові огорожі

 

Дехто з поселенців почав будувати огорожі довкола своїх будинків. Ви пошкодили деякі дороги, через які ганяли худобу на випас.

 

Острів'яни знесли деякі огорожі, до яких ви помістили виловлених тварин.

 

Порушники кордонів

 

Острів'янин переходив місцевість, яку

оточили поселенці, і був застрелений.

 

Острів'яни порушують кордон на тій частині землі, яку ви загородили для ваших тварин. Один з острів’ян отримав попередження, а потім постріл.

 

Змішаний шлюб

 

Один з острів’ян закохався в дівчину з

поселенців. Вони вирішили одружитися та жити у поселенській громаді. Чоловіки з його сім’ї були дуже цим незадоволені.

 

Одна дівчина з поселенців закохалася в

острів’янина. Вони вирішили одружитися і жити разом у поселенській громаді. Дехто з поселенців був дуже  незадоволений цим.

 

Священні місця

 

Деякі з поселенців шукають мінерали в

горах, де, на ваше переконання, живуть душі ваших предків. Ці місця належать вам. Протестуючи проти цього ви напали на тих чоловіків, що видобували мінерали.

 

Ви виявили коштовні мінерали в горах. Ви можете продати ці мінерали перекупщикам. На вашу думку, острів'яни розцінюють ці гори як

священні. Ви вважаєте, що це – забобони.

Острів’яни напали на чоловіка, що видобував мінерали.

 

Освіта

 

Дехто з острів’ян відкрив школу та запросив ваших дітей навчатися читати й писати.

 

Дехто з поселенців відкрив школу. Вони

запросили острів’ян приводити своїх дітей до цієї школи.

 

Матеріал 3.

Ключові елементи прав людини

1. Право на життя.

2. Свобода від тортур.

3. Свобода від рабства.

4. Право на свободу та безпеку.

5. Право на справедливе ставлення.

6. Право на вжиття заходів у разі насильства.

7. Свобода від дискримінації; право на рівноправність.

8. Право бути визнаним як особа; право на національність.

9. Право на конфіденційність та сімейне життя.

10. Право на шлюб.

11. Право власності.

12. Свобода пересування.

13. Свобода притулку.

14. Право думки, свідомості та релігії.

15. Свобода слова.

16. Свобода зборів та асоціацій.

17. Право на продовольство, воду та житло.

18. Право на лікування.

19. Право на освіту.

20. Право на роботу.

21. Право на відпочинок та дозвілля.

22. Право на соціальний захист.

23. Право на участь у культурному житті.

24. Заборона на порушення прав людини.

25. Право на соціальний запит, який визнаний правами людей.

26. Обов’язки індивідуума.

Матеріал підготовано за посібником: Живемо в демократії : плани уроків з питань Освіти для демократ. громадянства та Освіти прав людини для загальноосвіт. навч. закл. / [Р. Голлоб, Т. Хаддлестон, П. Крапф та ін.] ; пер. з англ., наук. редагування та адапт. О. В. Овчарук ; заг. ред. : Р. Голлоб, П. Крапф ; заг. ред. укр. версії : Н. Г. Протасова. – К иїв : НАДУ, 2009. – 212 с.

Кінофільми на правову тематику:

 

  •  «Зима, що нас змінила», 2014 р.в. П'ять фільмів з циклу присвячені героїчній самопожертві звичайних людей під час драматичних подій у самому центрі української столиці. Нереальна історія про тих, хто загинув за свободу, за свою державу, за Україну ...
  • «Хворісукалюди», 2012 р.в., режисер Юрій Речинський. У фільмі йдеться про те, як злидні та безнадія доводять людину до повної деградації. Головний герой історії хлопець-напівсирота жебракує і краде метал, а потім підсідає на голку.
  • «Синдром панка», 2010 р.в., режисери Юрко Карккайнен і Яні-Петрі Пассі. Фільм фінських режисерів, де головною ідеєю є відстоювання ідеалів гуманізму.
  • «Шахта №8», 2010 р.в., режисер Маріанна Каат. У документальному фільмі естонського режисера події відбуваються в місті Сніжне, Донецької області, де після закриття шахт ведеться нелегальний видобуток кам'яного вугілля на шахтах- «копанках».
  • «Життя в раю – нелегали по сусідству», 2013 р.в., режисер Романом Вітал. З того часу, як швейцарський уряд організував для біженців, яким відмовили в притулку, депортаційний центр в ідилічному гірському селищі Вальцейна, кожний четвертий, хто проживає там – нелегальний іммігрант. «Життя в раю» викриває систему швейцарської політики надання притулку біженцям і те, як привілейовані жителі Заходу поводять себе з сусідами-біженцями. Як це впливає на їхні життя і як воно – бути шукачами притулку в «раю»?
  • «Лізо, ходи додому», 2012 р.в., режисер Оксана Барая. Маленька Ліза постійно кудись тікає. Її життя похмуре й жорстоке, тому вона шукає прихистку в природи, де в неї свій світ – там панують ігри, музика й магія. В дівчинки настільки багата уява, що вона примудряється переживати нескінченні запої батьків. Найбільш приголомшливим у цьому фільмі є те, що він дозволяє усвідомити жах ситуації, але не піддатися темряві гнітючих подій на екрані. У стрічці немає спроб подати якийсь соціологічний зріз – це радше результат бажання якомога правдивіше зафіксувати дорослий світ крізь незіпсутість дитячого сприйняття.
  • «Бінту», 2014 р.в., Сімона Катаріна Гауль. Бінту – молода кравчиня, яка мешкає в Буркіна-Фасо і мріє про кар’єру в Європі. Її замовники задоволені швидкістю та невисокою вартістю роботи Бінту, а вона, в свою чергу, з радістю знайомиться з європейським стилем життя. Буття жінки минає в праці, вечірках з іноземцями, які живуть в її країні. Недільні дні Бінту проводить у колі друзів. Кравчиня записує відеощоденник про свої найновіші витвори і полюбляє спілкуватися онлайн в інтернет-кав’ярнях. Проте крихкий життєвий лад жінки перевертається з ніг на голову після того, як вона забирає додому з дитячого будинку свою семирічну доньку Крістіан. Тепер відповідальність за дитину Бінту повинна взяти на себе... Ця молода і сильна жінка шукає власний шлях між традиційною та сучасною культурою, намагаючись поєднати материнство з кар’єрою.
Переглядів: 590 | Додав: golubka | Теги: Тиждень права | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Грудень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Архів записів

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples