Вівторок
17.10.2017
11:33
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт вчителя історії Голуб Катерини Олександрівни
Головна Реєстрація Вхід
Батьківські збори "Як зберегти психічне здоров'я дитини в сім'ї" »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ЯК ЗБЕРЕГТИ ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ В СІМ’Ї

 

Психічне здоров’я особистості досить тісно пов’язане не лише з фізичним здоров’ям, яке є основою особистісного здоров’я, але й з духовним та соціальним здоров’ям. Від урівноваженості, психологічної стійкості та самодостатності особистості залежать її відносини з оточенням, ступінь оволодіння духовними цінностями, побудова відносин на основі моральних норм, адаптація до змін соціального середовища. Здорова дитина завжди життєрадісна, активна, комунікативна, має оптимальний рівень розумового розвитку. Стан психічного здоров’я дитини характеризується показниками нервово-емоційного стану та характером перебігу пізнавальної активності. Саме від емоційного стану залежить і пізнавальна активність дитини, і характер її спілкування з однолітками та дорослими, і поведінка. Причому, чим менша дитина, тим відчутніша ця залежність. Психічне здоров’я, яке насамперед формується в сім’ї, на всіх етапах онтогенезу забезпечує повноцінний розвиток особистості ( інтелектуальний, емоційно-вольовий, комунікативний, духовно-моральний); сприяє становленню особистісного «Я» та ефективній самореалізації особистісних можливостей.

            Серед основних показників психічного здоров’я , які залежать від ефективності ФЗСЖ в сім’ї, можна виділити такі:

У емоційній сфері – позитивно-емоційний стан, подолання негативних емоцій, у тому числі і руйнівних ( страх, гнів, заздрощі, жадібність), емоційна стабільність (самовладання), вільне виявлення емоцій, їх адекватність, оптимальне самопочуття;

у інтелектуальній сфері – здатність зосереджувати увагу, утримувати інформацію у пам’яті, вміння логічно мислити, виявляти творчі здібності, бути активним у пізнавальній діяльності;

у мотиваційно-особистісній сфері – адекватний рівень домагань, адекватна самооцінка, особистісна автономія, самоповага, самоконтроль, сформованість вольової сфери, цілеспрямованість, активність, позитивна мотивація життєдіяльності, поведінки та взаємовідносин, адекватне сприйняття навколишнього та самого себе.

            Існують певні ознаки психічного нездоров’я:

  • відсутність уміння нелогічно мислити;
  • категоричність мислення;
  • емоційна неврівноваженість( афективна «тупість», злість, ворожість, підвищена тривожність тощо).

Серед особистісних властивостей можна виділити:

  • неадекватність самооцінки (нереально висока або низька);
  • зневіра у власних можливостях;
  • відхід від відповідальності за себе;
  • втрата самоконтролю або наявність гіперсамоконтролю, послаблення волі.

У цілому для нездорової особистості стають характерними втрата інтересу, любові до ближніх, відсутність мотивації життєдіяльності, пасивна життєва позиція.

            Таким чином, сімейне оточення може позитивно впливати на формування психічного здоров’я дитини за умови готовності до діяльності з ФЗСЖ або створювати передумови для зниження показників психічного здоров’я.

Причинами порушення психічного здоров’я дитини можуть бути такі чинники:

  • емоційно нестабільний стан майбутньої мами в період вагітності та наявність стресових ситуацій;
  • аномальний, травматичний перебіг пологів; травмування певних відділів нервової системи немовляти;
  • наслідки Чорнобильської катастрофи, що виявляються в деформації емоційного стану дорослих і дітей;
  • суспільно-економічне становище, перехідна кризова ситуація, напруженість життя, прискорення його ритму, а отже відчуття невизначеності, страху перед майбутнім;
  • низький рівень психологічної культури батьків, переважання невротичних станів, що спричиняє появу в дітей почуття страху і тривожності, відсутність у поведінці дорослих гнучкості та доброзичливості; незадовільний стан сімейних стосунків;
  • недостатня особистісна самореалізація дитини, дискомфорт у міжособистісних відносинах із членами сім’ї , з ровесниками;
  • раннє навчання та його невідповідність психічним і віковим можливостям дітей; завищені навчальні вимоги, надмір інформації.

Небажані діти частіше страждають неврозом страху, виявляють невпевненість у собі, причому хлопчики чутливіші, їм менш властива психологічна пристосованість і витривалість.

      На психічному здоров’ї дитини позначається і характер сімейних стосунків, часто негативні фактори цих стосунків призводять до формування патологічних рис її характеру. При сприятливому сімейному кліматі в дітей відзначається вищий рівень самореалізації та низький рівень тривожності.

      Стан психічного здоров’я, повноцінна життєдіяльність дитини значною мірою обумовлені збалансованістю емоцій. Позитивні емоції забезпечують оптимальність перебігу психічних процесів( сприймання, пам’яті, уяви, мислення), поліпшують ефективність інтелектуальної діяльності та підвищують рівень активності особистості.

Позитивний емоційний стан обумовлює формування вольових процесів, від яких залежить успішна діяльність особистості, у тому числі й навчальна діяльність.

У ранньому дитинстві дитина особливо гостро реагує на відсутність душевного тепла з боку батьків. Формування особистості дитини ефективніше відбувається в сімейній атмосфері, яка є врівноваженою, осяяна любов’ю до дитини, повагою до її потреб, інтересів, особистих досягнень. Дорослим слід пам’ятати, що емоційна прихильність і захищеність відіграють вагому роль у розвитку дитини, у подальшому від емоцій залежить формування в неї почуття любові, відданості та співчуття.

      Чим старшою стає дитина, тим більше вона потребує атмосфери добра й любові, поваги до власних інтересів.

      Таким чином, батьки, виховуючи дитину, повинні пам’ятати, що позитивними передумовами формування психічного здоров’я в умовах сім’ї є:

  • атмосфера народження дитини наповнена любов’ю і щасливим очікуванням;
  • позитивно-доброзичливі стосунки в сім’ї
  • оптимальні передумови становлення та розвитку особистості;
  • повага до дитини й віра в її досягнення;
  • поєднання любові з боку дорослих з об’єктивною вимогливістю.      

Досягаючи емоційної збалансованості дитини на різних етапах її розвитку, формуючи вольові зусилля, досягаючи оптимального рівня розвитку пізнавальної активності в різних видах діяльності, створюючи оптимальні умови для її особистісного зростання на основі любові, поваги та віри в особистісні досягнення

дитини, ми створюємо передумови для формування здорової, повноцінної особистості.

            Таким чином, батьківська любов та повага особистості дитини є необхідною умовою її нормального соціально-психологічного розвитку у ФЗСЖ.

ДОДАТОК 1
 Психологічне насилля

Оберіть дії, які характеризують даний вид насилля

Ізоляція; удари по лицю; насильницький статевий акт; відмова у доступі до грошей; контроль; словесне приниження; раптові спроби схватити; кусання; схиляння до проституції; удари по геніталіях; штовхання; удари ногами; тілесні пошкодження нігтями; зараження венеричними хворобами; плювання на людину; використання ножа чи зброї; пошкодження вашої власності; змушування працювати; обіцянки, що погане ставлення припиниться; схиляння до аборту, утоплення; ламання, кидання предметами; насильницька мастурбація; заборона тратити особисті гроші на власний розсуд; зґвалтування; змушування до сексуальних контактів з іншими; заборона йти на роботу; заборона мати власне майно; штовхання на землю; удушення; запис боргів на ваше ім’я; насильницький оральний, анальний секс; експлуатація; заламування рук; удари кулаком; погрози використання ножа чи зброї; змушування одягатись та діяти певним чином; втягування під час особистої чи телефонної розмови в обговорення сексуальних тем; демонстрація статевих органів; строгий контроль витрат; говорити, що людина дурна, психічно хвора і нічого не розуміє; насильницьке призначення ліків, схиляння до вживання наркотиків, алкоголю; патологічна ревність.

Фізичне насилля

Оберіть дії, які характеризують даний вид насилля

Ізоляція; удари по лицю; насильницький статевий акт; відмова у доступі до грошей; контроль; словесне приниження; раптові спроби схватити; кусання; схиляння до проституції; удари по геніталіях; штовхання; удари ногами; тілесні пошкодження нігтями; зараження венеричними хворобами; плювання на людину; використання ножа чи зброї; пошкодження вашої власності; змушування працювати; обіцянки, що погане ставлення припиниться; схиляння до аборту, утоплення; ламання, кидання предметами; насильницька мастурбація; заборона тратити особисті гроші на власний розсуд; зґвалтування; змушування до сексуальних контактів з іншими; заборона йти на роботу; заборона мати власне майно; штовхання на землю; удушення; запис боргів на ваше ім’я; насильницький оральний, анальний секс; експлуатація; заламування рук; удари кулаком; погрози використання ножа чи зброї; змушування одягатись та діяти певним чином; втягування під час особистої чи телефонної розмови в обговорення сексуальних тем; демонстрація статевих органів; строгий контроль витрат; говорити, що людина дурна, психічно хвора і нічого не розуміє; насильницьке призначення ліків, схиляння до вживання наркотиків, алкоголю; патологічна ревність.

 Економічне насилля

Оберіть дії, які характеризують даний вид насилля

Ізоляція; удари по лицю; насильницький статевий акт; відмова у доступі до грошей; контроль; словесне приниження; раптові спроби схватити; кусання; схиляння до проституції; удари по геніталіях; штовхання; удари ногами; тілесні пошкодження нігтями; зараження венеричними хворобами; плювання на людину; використання ножа чи зброї; пошкодження вашої власності; змушування працювати; обіцянки, що погане ставлення припиниться; схиляння до аборту, утоплення; ламання, кидання предметами; насильницька мастурбація; заборона тратити особисті гроші на власний розсуд; зґвалтування; змушування до сексуальних контактів з іншими; заборона йти на роботу; заборона мати власне майно; штовхання на землю; удушення; запис боргів на ваше ім’я; насильницький оральний, анальний секс; експлуатація; заламування рук; удари кулаком; погрози використання ножа чи зброї; змушування одягатись та діяти певним чином; втягування під час особистої чи телефонної розмови в обговорення сексуальних тем; демонстрація статевих органів; строгий контроль витрат; говорити, що людина дурна, психічно хвора і нічого не розуміє; насильницьке призначення ліків, схиляння до вживання наркотиків, алкоголю; патологічна ревність.

Сексуальне насилля

Оберіть дії, які характеризують даний вид насилля

Ізоляція; удари по лицю; насильницький статевий акт; відмова у доступі до грошей; контроль; словесне приниження; раптові спроби схватити; кусання; схиляння до проституції; удари по геніталіях; штовхання; удари ногами; тілесні пошкодження нігтями; зараження венеричними хворобами; плювання на людину; використання ножа чи зброї; пошкодження вашої власності; змушування працювати; обіцянки, що погане ставлення припиниться; схиляння до аборту, утоплення; ламання, кидання предметами; насильницька мастурбація; заборона тратити особисті гроші на власний розсуд; зґвалтування; змушування до сексуальних контактів з іншими; заборона йти на роботу; заборона мати власне майно; штовхання на землю; удушення; запис боргів на ваше ім’я; насильницький оральний, анальний секс; експлуатація; заламування рук; удари кулаком; погрози використання ножа чи зброї; змушування одягатись та діяти певним чином; втягування під час особистої чи телефонної розмови в обговорення сексуальних тем; демонстрація статевих органів; строгий контроль витрат; говорити, що людина дурна, психічно хвора і нічого не розуміє; насильницьке призначення ліків, схиляння до вживання наркотиків, алкоголю; патологічна ревність.

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Архів записів

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples