Вівторок
19.03.2024
13:20
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт вчителя історії Голуб Катерини Олександрівни
Головна Реєстрація Вхід
Інтерактивне заняття "Життя поруч з ВІЛ-інфекцією та СНІДом" »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

 

Мета: сприяти підвищенню рівня поінформованості учнів щодо проблеми ВІЛ/СНІДу.

Очікувані результати:

• розуміти зміст понять термінів ВІЛ та СНІД;

• пояснити шляхи передачі ВІЛ/СНІДу;

• усвідомити, що ВІЛ/СНІД — це поведінкова хвороба;

• сформувати знання про попередження ВІЛ-інфікування.

Ключові поняття:

Гуманізація — це система ідей та поглядів на людину як на найвищу цінність.

Гуманізм — прагнення до людяності, до створення гідних людського життя умов, а також турбота про щастя окремих людей і народів.

ВІЛ — це вірус імунодефіциту людини, який розвивається та розмножується в організмі людини і призводить до повної втрати захисних сил організму та розвитку СНІДу.

СНІД — це синдром набутого імунодефіциту, тобто хвороба, викликана вірусом (ВІЛ).

Страшна статистика:

• У світі від СНІДу вже померло понад 22 мільйони осіб і ще понад 40 мільйонів ВІЛ-інфіковані.

• Щодня продовжують заражатися вірусом СНІДу близько 20 тисяч осіб, переважно молодь у віці 15–30 років.

• За даними прес-служби МОЗ, Україна посідає одне з перших місць у Європі за темпами поширення ВІЛ/СНІДу. На кінець 2005 року порівняно з 2000 роком число нових випадків інфікування зросло майже удвічі, захворюваність на СНІД — майже у 4 рази, а смертність від СНІДу — у 3,8 раза.

• Щоденно у країні інфікується ВІЛ 39 осіб, помирає від СНІДу — 8 громадян України.

Обладнання: дошка, крейда; плакат із зображенням кошика; стікери вирізані у формі грибів, лісових ягід; проектор або DVD-програвач; екран для показу відеосюжету; DVD чи СD-диск із записом соціального ролика «Ланцюжок»; сигнальні двоколірні картки; картки з описами життєвих ситуацій; ватман, фломастери.

Від маленької іскорки

може згоріти цілий лан.

Єврейська приказка

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми та мети інтерактивного заняття

Очікування від інтерактивного заняття

На стікерах, вирізаних у формі грибів, лісових ягід, учні записують свої очікування від інтерактивного заняття і розміщують їх на плакаті із зображенням кошика.

ІІІ. Основна частина

Вступне слово вчителя

Людство вступило в третє тисячоліття з глобальним гуманітарним світоглядом, дбайливим ставленням до людини, здоров’я і довкілля. Людина стає основою концептуального розвитку суспільства. Система ідей та поглядів на людину як на найвищу цінність закладена у філософсько-психологічній течії — гуманізм. Ясна річ, життя людини залежить від багатьох чинників, але основним є її власна поведінка, за якою ми судимо про неї. Поведінка людини — це дії, вчинки, які особа сама здійснює.

СНІД — невиліковна хвороба, але їй у більшості випадків можна запобігти. ВІЛ потрапляє до організму людини внаслідок її поведінки, тобто особа сама повинна здійснити певні дії, щоб заразитися. Тому сьогодні на уроці ми поговоримо про ВІЛ/СНІД як поведінкову хворобу.

Спочатку пригадаймо, що таке ВІЛ, СНІД.

Вправа «Факти ВІЛ/СНІДу»

Учні об’єднуються у дві групи, кожна з яких отримує завдання:

1. ВІЛ/СНІД передається через…

2. ВІЛ/СНІД не передається через…

Закінчивши роботу, кожна група презентує її, обґрунтовуючи кожне твердження.

Інформаційне повідомлення «Як передається ВІЛ-інфекція /СНІД»

Встановлено, що ВІЛ може поширюватися від зараженої людини до здорової тільки трьома шляхами:

1. Під час статевих контактів (через сперму чи вагінальні виділення інфікованої людини, які можуть проникати в кров через слизові оболонки вагіни, пеніса, ротової порожнини, шлунку та прямої кишки).

2. Через кров (у разі порушення цілісності шкіри та проникнення інфікованої крові безпосередньо в кров здорової людини, наприклад, у результаті використання для ін’єкцій нестерильних шприців, в основному наркоманами, шляхом переливання донорської крові, зараженої вірусом імунодефіциту).

3. Від жінки до плоду через плаценту (внутрішньоутробна передача) та через грудне молоко після народження.

Вправа «Життєві ситуації»

Учні об’єднуються у дві групи. Кожна з груп отримує завдання: ситуацію. Учням потрібно обговорити її та дати відповіді на запитання.

Ситуація А

Друзі збираються йти на вечірку до однокласника. Олексій повідомив, що у нього буде гучна компанія: однокласники, друзі брата та друзі друзів брата (малознайомі для вас люди). Але ви лише чули, що в компанії будуть люди, що вживають «легкі» наркотики.

Запитання до обговорення

1. Що б вирішили ви: йти чи не йти до однокласника на вечірку? Обґрунтуйте свою відповідь.

2. Якщо ж вирішили все-таки піти, ваші дії в такій ситуації: хтось із компанії у вашій присутності почав вживати «легкі» наркотики і пропонує вам спробувати.

Ситуація Б

Іринка, ВІЛ-інфікована дитина, відвідує дитячий садочок. Дитина не знає, що вона хвора, тому що батьки це старанно приховують. Вони сумніваються, чи потрібно про це розповідати виховательці, бо бояться, що до їхньої донечки буде особливе ставлення.

Запитання до обговорення

1. Чи повинні батьки повідомити про хворобу виховательці?

2. Чи повинна дитина знати про своє захворювання?

3. Чи ризикують однолітки Іринки заразитися?

Вправа «Філософське підґрунтя проблеми ВІЛ/СНІД»

Учням пропонують визначити мораль повчальних байок давньогрецького байкаря Езопа.

Жаби і криниця

В одному болоті жили-були дві жаби. Настало жарке літо, болото висохло, і жабам довелося перебиратися на нове місце, адже жаби живуть там, де волога. У пошуках нового притулку вони наткнулися на глибоку криницю. Одна з жаб зазирнула в неї і сказала: «Чудове місце! Тут повно холодної води! Давай стрибнемо в цю криницю і залишимося в ній жити!»

На те друга жаба відповіла: «Не квапся. Звичайно, тут багато води, але що з нами буде, якщо ця криниця висохне, як і болото? Як ми зможемо вистрибнути з такої глибокої ями?»

Хлопчаки та жаби

Хлопчаки, бавлячись поблизу ставка, побачили у воді жаб і почали жбурляти в них камінням.

Вони вже вбили кількох, коли одна Жаба, висовуючи голову з води, жалібно заволала: «Припиніть, Хлопці, благаю, те, що є розвагою для вас, — для нас смерть».

«Задоволення одному може стати болем для іншого».

Вправа «Безпечно — ризиковано»

Учитель. Кожній людині дуже важливо пам’ятати, наскільки ризикованими чи безпечними є ситуації, в які ми потрапляємо щоденно. Для цього будемо використовувати сигнальні двоколірні картки: зелений колір — безпечно; червоний колір — ризиковано.

Запитання:

1. Пити воду з однієї чашки, пляшки чи фонтанчика (безпечно).

2. Купатися в басейні (безпечно).

3. Потискати руку (безпечно).

4. Обійматися (безпечно).

5. Користуватися одним шприцом з іншою людиною (ризиковано).

6. Жити з інфікованою людиною в одному будинку (безпечно).

7. Робити собі татуювання (ризиковано).

8. Користуватися чужою зубною щіткою (ризиковано).

9. Укуси комарів чи інших комах (безпечно).

10. Цілуватися у губи з відкритим ротом (ризиковано).

11. Використовувати медичні інструменти, промиті холодною водою (ризиковано).

12. Використовувати монети та паперові гроші (безпечно).

13. Допомагати під час промивання ран (ризиковано).

14. Читати ті самі газети, журнали, книги (безпечно).

15. Сидіти за одним столом чи партою (безпечно).

16. Їхати в одному транспорті (безпечно).

17. Мати статеві зносини (ризиковано).

18. Грати в одній команді з футболу (безпечно).

19. Торкатися дверних ручок та спортивного знаряддя (безпечно).

20. Годувати немовля груддю ВІЛ-інфікованої матері (ризиковано).

21. Бути вкушеним ВІЛ-інфікованим (ризиковано).

22. Чхання та кашель (безпечно).

23. Використовувати постільну та натільну білизну (безпечно).

24. Користуватися однією бритвою (ризиковано).

25. Користуватися одним рушником, милом, губкою (безпечно).

Перегляд соціального відеоролика «Ланцюжок»

Інформаційне повідомлення «Методи запобігання зараженню ВІЛ-інфекцією»

Найбільш сильно епідемія СНІД торкнулася молоді до 25 років. Кожна четверта ВІЛ-інфікована людина молодша ніж 21 рік. Більшість інфекцій, що передаються статевим шляхом, у підлітків зустрічаються частіше, ніж у дорослих.

Невикористання запобіжних заходів під час сексу небезпечно. Щоб запобігти зараженню ВІЛ статевим шляхом, людям необхідно:

• зменшити кількість статевих партнерів (чим більше партнерів, тим більший ризик зараження ВІЛ);

• уникати статевих контактів із людьми, які мають велику кількість інших партнерів (наприклад, з повіями);

• уникати статевих контактів без презервативів;

• завжди використовувати презерватив від початку до кінця статевого акту.

Отже, заразитися ВІЛ-інфекцією може кожна людина, незалежно від статі, віку, національності, сексуальної орієнтації, матеріального статку тощо.

Вправа «Лозунг на завершення»

Учні пропонують лозунги щодо проблеми заняття. Наприклад: Обирай здорове життя! Покладайся на власну неризиковану (безпечну) поведінку!

IV. Підбиття підсумків заходу

Проведення вправи «Піраміда почуттів»

Кожен учень виходить до дошки, простягає руку вперед та промовляє: «Сьогодні я дізнався (відкрив для себе, зрозумів, навчився, відчув)…» Наступний учень кладе свою руку на долоню попереднього. Таким чином «будується» піраміда почуттів.

 

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples