П`ятниця
22.11.2024
10:15
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт вчителя історії Голуб Катерини Олександрівни
Головна Реєстрація Вхід
Урок правознавства 9 клас »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Практичне право                        9клас                Урок №10                       ______________

 

Тема: Що таке права і свободи людини.

Мета: ознайомити учнів з основними принципами у сфері прав людини і громадянина, що містяться в  Загальній Декларації прав людини, Конвен­ції ООН про права дитини; розвивати вміння характеризувати види прав і свобод людини і наводити приклади; аналізувати зміст статей Загальної декларації прав людини, Конвенції ООН про права дитини; висловлювати власні судження про значення прав людини і дитини; формувати елементи правової культури, прищеплювати інтерес до права.

Обладнання: папір, дошка, маркери, текст ЗДПЛ, тексти Загальній Декларації прав людини, Конвен­ції ООН про права дитини, учнівські зошити, підручник «Правознавство (практичний курс): підручник для 9 кл./В.Л.Сутковий, Т.М.Філіпенко. - К.: Генеза, 2009».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

ХІД УРОКУ

I.    Оргмомент.

Клас ділиться на 4 команди.

 

II.   Мотивація навчальної діяльності учнів.

Імітаційна гра «Життя в Гуманній  державі»

Кожен учень отримує картку, в якій записані можливі потреби дитини із 4-ма вільними місцями.

 

Персональне стерео

 

Персональний комп'ютер

Чиста вода

Чисте повітря

 

Затишна домівка

Цукерки

Кишенькові гроші

Захист від насильства

Можливість сповідувати свою релігію

Власна постільна білизна

Одяг за останньою модою

Ігрові майданчики та центри відпочинку

Освіта

Захист від дискримінації

Необхідне медичне обслуговування

Можливість висловлювати свою думку

Велосипед

 

 

 

 

 

 

Учитель: Уявіть собі, що після перемоги Революції Гідності, в Україні до влади прийшов молодий уряд, який відразу почав виконувати усі вимоги Майдану: провів люстрацію чиновників, широкі економічні, політичні і соціальні реформи та почав створювати нове законодавство. А для цього вирішив з’ясувати найбільш повно всі ваші потреби. До готового переліку урядовці запропонували вам додати ще по чотири найбільш необхідних особисто вам потреб.

Кожен учень дописує свої варіанти у порожніх місцях.

- Згодом урядовці зрозуміли, що виконати усе, що вони пообіцяли, нереально і попросили викреслити 10 менш важливих для вас потреб.

Учні викреслюють те, що вважають за потрібне.

- Ситуація ускладнилася й держава звернулася до громадян з проханням ще обмежити себе і відмовитися ще від 5 потреб. Залишаються 6 найбільш нагальних потреб.

Обговорення потреб, що залишилися.

- Тобто, залишилися потреби, які життєво необхідні для існування кожної людини, її життя, свободи та гідності. Це ті стандарти, без яких люди не можуть жити. Їх називають «права і свободи людини» і саме з ними ми почнемо знайомство на сьогоднішньому уроці.

 

III. Вивчення нового матеріалу.

План

1. Що таке права і свободи людини.

2. Загальна декларація прав людини. Конвенція ООН про права дитини.

3. Види прав і свобод людини.

4. Як захищаються права і свободи людини в Україні й світі.

 

  1. Що таке права і свободи людини.

Учитель: Давайте поміркуємо над тим, що ж таке права і свободи людини. З якими уявленнями асоціюються у вас ці поняття?

Вправа «Асоціації»

Учитель: Так, поняття «права і свободи людини»постають у нас з уявленням про гідність людини. Вони є універсальними, невід’ємними й властивими усім рівною мірою. Це означає, що кожна людина має ці права, вони не можуть бути відібрані в неї, і кожна людина має їх у рівній мірі, незалежно від раси, статі, релігії, мови, національності чи соціального статусу.

Формування понять «права і свободи людини».

Права і свободи – це поняття, що характеризують правовий статус людини в державі, її можливості в економічній, соціальній, політичній та культурній сферах.

Але термін «права» використовується, коли мова йде про визначену законом міру можливої поведінки людини (наприклад, право на життя, на власність, на освіту тощо). А коли мова йде про форму чи спосіб вибору поведінки, то використовують термін «свободи» (наприклад, свобода слова, свобода думки тощо).

2. Загальна декларація прав людини. Конвенція ООН про права дитини.

 

Учитель: Найважливішими міжнародно-правовими документами у галузі прав людини є Загальна декларація прав людини та Конвенція ООН про права дитини.

Зараз ваші однокласники – учні-консультанти ознайомлять вас із цими документами, а ви, прослухавши їх виступи дайте відповідь на питання «В чому полягає значення цих міжнародно-правових документів?»

Виступ з повідомленнями учнів.

Зага́льна деклара́ція прав люди́ни — це рішення Генеральної Асамблеї ООН, яке є найавторитетнішим джерелом міжнародних норм щодо прав людини. Загальна декларація разом з Міжнародними пактами про права людини іноді позначається як Міжнародний Білль про права людини.

«Загальна декларація прав людини» була прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10 грудня 1948 р. в паризькому палаці Шайо. Цей день відзначається в усьому світі як День прав людини.

Декларацію перекладено принаймні 375 мовами й діалектами мов. Декларація була прямим наслідком досвіду Другої світової війни і вперше сформулювала ті права, які повинна мати кожна людина. Вона мала рекомендаційний характер, містила 30 статей, зміст яких був уточнений і розвинутий через інституції міжнародних угод, регіональних та національних конституцій та законів. «Міжнародний Білль про права людини» прийняла Генеральна Асамблея 1966 по затвердженні двох Міжнародних пактів: «Міжнародного пакту про економічні, соціальні та культурні права» та«Міжнародного пакту про громадянські і політичні права».

Україна ратифікувала ці акти 1973 р. Те ж саме зробили понад сто інших країн світу і, тим самим, вони зобов'язалися привести своє національне законодавство у відповідність до прописаних у пактах вимог. Міжнародно-правові акти отримали верховенство над внутрішнім законодавством. А це надало можливість громадянину, чиї політичні чи громадянські права порушені, звернутися за захистом безпосередньо до Комітету з прав людини при ООН, якщо він вичерпав можливості захисту, надані національним законодавством. Якщо ж певне право людини не отримало конституційного закріплення з боку держави, воно визнається таким на основі міжнародних актів.

 

Конвенція ООН про права дитини — це міжнародний правовий документ, що визначає права дітей в державах-учасницях. Конвенція з прав дитини є першим і основним міжнародно-правовим документом обов'язкового характеру, що присвячений широкому спектру прав дитини. Документ складається з 54 статей, що деталізують індивідуальні права осіб віком від народження до 18 років (якщо згідно застосовним законам повноліття не настає раніше) на повний розвиток своїх можливостей в умовах, вільних від голоду і нужди, жорстокості, експлуатації та інших форм зловживань. Учасниками Конвенції з прав дитини є Святий Престол і всі країни-члени ООН, крім США, Південного Судану і Сомалі.

Конвенція про права дитини прийнята резолюцію 44/25 Генеральної Асамблеї ООН від 20 листопада 1989 року. У 2009 році світова спільнота відзначала 20-річчя підписання Конвенції ООН про права дитини.

Україна приєдналася до Конвенції у 1991 році.

Бесіда за запитанням.

3. Види прав і свобод людини.

Учитель: Тепер давайте з’ясуємо, як же поділяються права і свободи людини.

Робота з підручником (с.49).

Права і свободи поділяють на:

  • громадянські та політичні (або права першого покоління);
  • економічні та соціальні права (або права другого покоління);
  •  право на здорове довкілля, культуру та розвиток (або права третього покоління).

Робота в групах.

Група1 працює з текстом Загальної декларації прав людини (підручник, додаток 1, с.52-54).

Група 2 – з текстом Конвенції про права дитини (там же, с.55-58).

Група 3 – з витягом із ІІ розділу Конституції України (там же, с.54-55).

Завдання – визначити, які статті цих документів належать до кожної з груп прав.

Виступи спікерів груп.

4. Як захищаються права і свободи людини в Україні й світі.

Учитель. Права людини в Україні захищають:

- ст. 55 Конституції України, де запи­сано, що кожна людина, має право звертатися до суду для захисту своїх прав, а також оскаржувати в суді рі­шення, дії або бездіяльність органів державної влади, місцевого само­врядування, їх посадових та службо­вих осіб. В Україні створено спе­ціальний орган для захисту прав людини — Уповноважений ВР Ук­раїни з прав людини, до якого ма­ють право звертатися особи у разі порушення їхніх прав.

- Комітет з прав людини ООН (був створений в 1977 р., Україна визна­ла його повноважним в 1990 р.) — якщо людина вичерпала всі можли­вості судового захисту у своїй країні.

- Європейський суд з прав людини почав працювати з 1959 р. і грома­дяни України одержали можливість звертатись до нього з 1997 р.

- Комісар з прав людини Ради Євро­пи — стежить за дотриманням прав людини в державах, що є членами Ради Європи.

Гра «Снігова куля».

- Якщо комусь із ваших однолітків чи особисто вам потрібна допомога, слушна порада щодо ваших прав або ви почуваєтесь у небезпеці, куди звертатися по допомогу?

ІV. Узагальнення матеріалу.

Учні зображають дерево людських прав.

V. Підсумки уроку.

Оцінювання учнів.

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал §8 з додатками (с.46-58).

Дати відповіді на запитання 1(усно) с.52.

Намалюйте ілюстрації, які б відтворювали права дитини.

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Архів записів

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples