Стаття з журналу "Історія та правознавство" (№4-5, 2015)
Баханов К. О.,
доктор педагогічних наук,
Бердянський державний педуніверситет
Будь-яке навчання спрямоване на кінцевий результат (адже мета завжди постає як передбачуваний результат діяльності), тому важливо визначити конкретні показники засвоєння учнями шкільного курсу історії України. Тривалий час у педагогіці панувала предметна (знаннєва) парадигма, згідно з якою навчання орієнтувалося на здобуття знань (перевірений суспільно-історичною практикою результат процесу пізнання, що відображається у фактах, уявленнях, поняттях, судженнях, умовиводах, концепціях та теоріях та який оцінюють за повнотою, правильністю, усвідомленістю, системністю, міцністю тощо), умінь (засвоєних учнями способами виконання дій, які забезпечено сукупністю набутих знань і навичок) та навичок (дії, виконувані учнем автоматично).
|